Arbeitgeberbewertungen für SSE | Glassdoor.at

Glassdoor verwendet Cookies um ein optimales Nutzererlebnis zu ermöglichen. Indem Sie fortfahren stimmen Sie unserer Nutzung von Cookies zu. OK | Mehr erfahren

Bewertungen für SSE

Aktualisiert am 12. Oktober 2017
219 Bewertungen

Filter

Filter

VollzeitTeilzeit

2,4
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
SSE CEO Alistair Phillips-Davies
Alistair Phillips-Davies
100 Bewertungen

219 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „customer advisor”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Coventry, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Coventry, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose

    Ich habe in Vollzeit bei SSE gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    they are the best in the world in terms of delivering services

    Kontras

    they dont sponsor their staff when it comes to Visa or work permit.

    Rat an das Management

    just keep on doing what they are supposed to be doing


  2. Hilfreich (2)

    „SSE”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Cumbernauld, Schottland (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Cumbernauld, Schottland (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei SSE (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Compared to other call centres the salary is very good. The job isn't to complicated either.

    Kontras

    I don't like repetitive desk work and would like to be up and moving around so the job doesn't suit me.

    Rat an das Management

    Sometimes the manner that some management speak to you is very undermining.


  3. Hilfreich (1)

    „Wage good- work like stressful”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Cardiff, Wales (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Cardiff, Wales (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei SSE (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Good wage not much else

    Kontras

    OTT health and safety
    Bad shift patterns
    Stressful workplace


  4. War das hilfreich? Die Community freut sich über jeden Beitrag – Bewertung hinzufügen (anonym)


  5. „Great company to work for!”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Test Analyst in Havant, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Test Analyst in Havant, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei SSE (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Generous company share scheme, good career prospects, dynamic and forward thinking company.

    Kontras

    Parking at office site is very limited.


  6. Hilfreich (2)

    „Very repetitive work. some bullying gets swept under the rug from certain CSMs as it's full of cliques.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Team Leader in Cumbernauld, Schottland (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Team Leader in Cumbernauld, Schottland (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei SSE (Über 5 Jahre)

    Pros

    Some good people you work with. Salary is good for a call center. And that's all the pros I can think of

    Kontras

    Very repetitive and some bullying that's gets swept under the rug from certain CSMs as it's full of cliques. Promotion is from within. People are scared to whistleblow in case they lose their job. Shifts are not great either no work life balance

    Rat an das Management

    APD stop thinking about profit and invest in the workers


  7. „Treat customers like family”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei SSE gearbeitet

    Pros

    Employee benefits very good particularly share plans
    Salary - good starting salary for frontline call centre and opportunity for stepper increase based on performance
    Career Opportunities - very diverse business with opportunities to move between areas

    Kontras

    Parking becoming a problem due to overcrowding in some areas
    Blame culture

    Rat an das Management

    Continue to clear out senior management team


  8. Hilfreich (3)

    „coordinator”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Stepps, Schottland (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Stepps, Schottland (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei SSE gearbeitet (Über 10 Jahre)

    Pros

    Office Hours, free parking, nice office space

    Kontras

    Bullying in the work place
    Escalated to Senior Management, HR and Director
    Followed correct procedures, ended up having to leave after 11 years of Service

    Rat an das Management

    Care about your staff


  9. Hilfreich (2)

    „Customer service adviser”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite in Teilzeit bei SSE

    Pros

    Share scheme, being able to buy time off and development opportunities.

    Kontras

    Unrealistic targets, treated as a schoolchild, no autonomy.

    Rat an das Management

    Stop with the pressurised environment. Allow reasonable comfort breaks. If someone is ill don't visit them at home unless you are their doctor. Credit someone's judgement if they are over 18.


  10. „A terrible place to work which left me a nervous wreck”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Portsmouth, NC (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Portsmouth, NC (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe in Teilzeit bei SSE gearbeitet (Über 5 Jahre)

    Pros

    Nothing comes to mind it's a shambles

    Kontras

    A horrid place to work which has left me permantly signed off sick with the doctor. If you want to loose all self esteem and be down trodden and not appreciate then work for SSE. You will get better treatment working in North Korea.

    Rat an das Management

    Managers bullying staff. Managers not taking any responsibility for there errors. Dreadful set up from top to bottom a complete shambles. They preach to staff to treat customers like family but treat there staff like dirt. Management only care about climbing the greasy career ladder.


  11. Hilfreich (1)

    „Lots of improving needed and quickly!”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei SSE

    Pros

    Flexible working only just introduced but not fully embraced.
    Friendly staff who are helpful.
    Nice new office which is a collaborative space close to town centre and station

    Kontras

    To progress it is how long you have been there and sucking up rather than expertise and all about lining execs and senior manager pockets.
    Overboard on health & safety culture forgotten other elements of a good company culture such as fun atmosphere and team bonding and incentives which are all self funded. Some do not apply to office staff some values/rules are outdated too.
    Most FTSE100 companies provide subsidised canteens these days SSE do not.
    Does not take risks and are not innovative therefore are not competitive. Takes forever to make decisions.
    No diversity especially in senior level.
    Need to understand there are more ways to present than powerpoint.

    Rat an das Management

    Listen to what the employee would like. Make them feel they are part of the development of SSE not just a number.
    Explore other elements that bring the culture to 21st Century standard not just safety., especially to appeal to young blood and employees from London etc.
    Take risks to keep up with the market as it is embarrassing saying we work for top 6 energy company who are not up to date with the market and keeping up with competitors.


219 von 232 Bewertungen angezeigt
Filter zurücksetzen