Arbeitgeberbewertungen für United Utilities | Glassdoor.at

Glassdoor verwendet Cookies um ein optimales Nutzererlebnis zu ermöglichen. Indem Sie fortfahren stimmen Sie unserer Nutzung von Cookies zu. OK | Mehr erfahren

Bewertungen für United Utilities

Aktualisiert am 14. August 2017
31 Bewertungen

Filter

Filter

VollzeitTeilzeit

3,5
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
United Utilities CEO Steve Mogford
Steve Mogford
12 Bewertungen

31 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Good Pay”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Negative Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Teilzeit bei United Utilities gearbeitet

    Pros

    Company benefits include free eye tests and a good pension.

    Kontras

    Most management have been there a while but are very inexperienced in staff management.

    Rat an das Management

    Treat staff fairly.


  2. „Good job that management try their best to ruin”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Network Customer Inspector in Stockport, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Network Customer Inspector in Stockport, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei United Utilities (Über 8 Jahre)

    Pros

    Good salary.
    Good benefits and pension.
    Great colleagues.
    Opportunity for progression.

    Kontras

    Higher management constantly changing job roles.
    Not enough investment into infrastructure.
    Outsourcing of improtant manual work to contractors.
    Penny pinching managers.

    Rat an das Management

    Let staff settle in roles for at least 5 years before reorganising.
    Spend money on the network.
    Bring contracted staff back in house to control quality.


  3. „Great Company all-round”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - PMO Analyst in Warrington, North West England, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - PMO Analyst in Warrington, North West England, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei United Utilities (Über 3 Jahre)

    Pros

    Location, environment, benefits, salary, opportunities.

    Kontras

    People with lots of years at the company who don't deal well with change.


  4. War das hilfreich? Die Community freut sich über jeden Beitrag – Bewertung hinzufügen (anonym)


  5. „Good employer. Excellent benefits package”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Senior Project Control Engineer in Warrington, North West England, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Senior Project Control Engineer in Warrington, North West England, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei United Utilities gearbeitet (Über 10 Jahre)

    Pros

    Large organisation. Lots of opportunities to change roles or careers. Good personal development and overall package. Lots of friendly people.

    Kontras

    With it being a large organisation there isn't a lot of opportunity to take much responsibility. Also it is highly political at a senior level.

    Rat an das Management

    Stop constant reorganisations every few years.


  6. „lab assistant”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei United Utilities

    Pros

    Learning role, platform position. Good opportunity to go elsewhere in the company.

    Kontras

    Limited progression within labs early on


  7. „Good place”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose

    Ich habe in Vollzeit bei United Utilities gearbeitet

    Pros

    Great location at Lingley Mere, with good facilities on site, and lots of good people to work with

    Kontras

    None really, however, being a campus location, there are no shops nearby to walk to, but lots of shops are within a 5-10 minute drive


  8. „Finance”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Accountant in Warrington, North West England, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Accountant in Warrington, North West England, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei United Utilities gearbeitet (Über 5 Jahre)

    Pros

    Great benefits package, lovely site at Lingley Mere with onsite gym. Friendly professional work environment. Not your average large corporate.

    Kontras

    Caeeer progression potentially restricted due to large number of qualified accountants. Otherwise is really a great place to work, no major cons.


  9. „admin/clerical”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Warrington, North West England, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Warrington, North West England, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei United Utilities gearbeitet (Über 10 Jahre)

    Pros

    safe and secure workplace, excellent pension scheme, very health and safety aware, health care scheme, share scheme excellent holiday package and customer focused

    Kontras

    if you do not live in Warrington and have to travel on motorway to get there it can be very stressful as there more and more idiots on the road

    Rat an das Management

    Need to keep focused on employees not just profits


  10. „Great leadership”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei United Utilities

    Pros

    Great CEO delivering an exciting vision.

    Kontras

    A little stuck in the past in some quarters.

    Rat an das Management

    Keep going!


  11. Hilfreich (1)

    „Customer service advisor”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Whitehaven, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Whitehaven, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei United Utilities gearbeitet (Über 5 Jahre)

    Pros

    Wages were good, usually increasing year on year. Co-workers were also great, I have made long lasting friendships working there.

    Kontras

    Management have deliberately manufactured an oppressive atmosphere. Any feedback is automatically dismissed as negativity. Management are also lazy and dishonest about the amount of work they actually do, spending inordinate amounts of time conducting private conversations in full view of front line staff, whilst claiming that they are "first to answer the call if a customer requests to speak to a manager".

    There is no consistency in the way the call centre operates. In the space of one year the call centre has changed from being 100% focused on dealing with incoming calls to 60/40 split between working on the phones and back office administrative work, requiring extensive training, and back again. Wasted time and money carrying these changes out.

    There is also an inordinate amount of pressure to sell insurance, usually by having a rep from the insurance company stalking around the office, listening in to calls, and leaving ghoulish cardboard cutouts listing the target to be hit for the month. Hitting this target does not yield any reward, as according to company logic, it is not sales, but instead "promotion". Targeted promotion.

    There are also too many different shift patterns, getting annual leave is next to impossible unless you are a member of management, the job itself is tedious, repetitive and, over time, deleterious to mental health, which is often disregarded by management. Other health concerns such as losing one's voice due to constant talking are also disregarded, under the guise of business needs.

    Rat an das Management

    Listen to feedback, instead of automatically dismissing it as negativity. Do not manufacture and maintain an oppressive atmosphere. Do not simply disregard obvious health issues. Ensure that supervisors practice what they preach in regards to assisting front line staff with customer complaints and during high call volumes.


31 von 35 Bewertungen angezeigt
Filter zurücksetzen