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Bewertungen für The Hut Group

Aktualisiert am 23. September 2018
252 Bewertungen

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VollzeitTeilzeit

2,7
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Befürworten Geschäftsführer
(kein Bild)
Matthew Moulding
157 Bewertungen

252 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. Hilfreich (30)

    „Insgesamt war meine Erfahrung bei The Hut Group schockierend. Es gibt ein System oder Gesamtstrategie, alles ist Chaos.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei The Hut Group gearbeitet

    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Pros

    Viel Verantwortung, aber kein wirkliches Training. Ehrlich gesagt gab es nicht viele Vorteile und ich würde stark empfehlen, sich von diesem Ort fernzuhalten.

    Kontras

    Es gibt keine nachvollziehbare Hierarchie, die Leute, die am längsten dort sind, scheinen tun zu können, was sie möchten, und alle anderen zu „managen“, obwohl sie keine Erfahrung im Leiten von Menschen haben oder auf irgendeine Art qualifizierter sind als Andere. Zwischen den Mitarbeitern herrscht viel Konkurrenz und es kann ziemlich böse werden. Mobbing ist auch einige Male aufgetreten.

    Rat an das Management

    Ich würde vorschlagen, dass Sie dafür sorgen, nur qualifiziertes Personal als Manager einzustellen und mehr für die Zufriedenheit Ihrer Mitarbeiter zu tun. Die Atmosphäre im Büro ist alles andere als fröhlich.


  2. „Its ok for the money.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Warehouse Operative in Warrington, North West England, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Warehouse Operative in Warrington, North West England, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei The Hut Group gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    The pay is good especially when u work on the night shift.

    Kontras

    12hours shift perday. In total 48hours per week.
    High stress level.
    They dont care about people, work like a slave.

  3. „Technical Support Representitive”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Technical Support Representative in Providence, UT (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - Technical Support Representative in Providence, UT (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite bei The Hut Group (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Laid Back work environment
    Applicable work experience

    Kontras

    Can't pay to keep technical talent


  4. Hilfreich (1)

    „Good company but could pay better”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Web Developer in Providence, UT (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Web Developer in Providence, UT (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei The Hut Group gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Great environment.
    Good people.
    Ambitious Goals.
    Decent benefits.

    This is a great place to learn things about the industry, but I am afraid that unless things change it will continue to be just a stepping stone for people.

    Kontras

    Pay is considerably below industry standard.

    I was there during the transition when The Hut Group acquired UK2 group, and there were some growing pains as a result.

    To be fair, I think that good things are coming in that division but the pay just didn't make it worth it for me to sit it out and hope that more was coming.

    Rat an das Management

    Go out of your way to pay people what they are worth to keep them on. It is so important to keep knowledge inside the company rather than letting it go because you can just get another person to fill the position.

    If people keep leaving, then there is a considerable amount of time that is needed to bring someone up to speed. That money could be better spent just keeping someone, and they could be productive in the meantime and help accomplish goals.

    What is currently happening (at least in where I was in the Providence Utah office doing web development) is that people come in, get great training and experience, then realize that they can get paid way more if they go somewhere else.

    Perhaps they talk to management about it, but they are told that if they want more money then they will have to go somewhere else. (Not because HR doesn't want to pay more, but because upper management doesn't allow it) .

    As a side note, the CEO has to approve all pay raises for the whole company. (Not that the CEO has ever interacted with that individual. This seems like a lack of trust to me)


  5. Hilfreich (6)

    „Great for getting experience but not a long-term job”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei The Hut Group

    Pros

    - Everyone is very open and friendly, any queries or help are just a message away!

    - Full of opportunities!

    - Salary is on par with a lot of other large companies

    - You'll be working under a lot of pressure on a day to day basis but this is great work experience

    - You learn a lot very early on

    - You can make big changes no matter where you stand in the company. They're keen on promoting new and innovative ideas but you must be prepared to fully implement these changes

    - Staff discounts

    Kontras

    - Working hours are 9 hours (across the company) and can tick over if the business needs it. Staff tend to choose either 8am - 5pm or 9am - 6pm. If you need to commute to the office, you will have very little time to yourself for the remainder of the day. This can have a severe impact on your mental health if you are flat out working 5 days a week with little sleep and only have 2 days left to yourself. I believe that this is one of the biggest factors for reasons why people leave this company.

    The company state you can bring up issues and they'll provide help and support but in this case, you just can't challenge the working hours because everyone else is doing the same.

    - Parking isn't great but it's improving with the relocations to other offices

    Rat an das Management

    Lower the working hours company-wide to match the industry standard. On paper it's a great idea to get more yield from your employees but in reality, the longer hours mean quicker burnout which lowers productivity of employees. Not too mention, the high turnover rate of staff from the long high pressure working days is costing you more in hiring and re-training costs.

    This company can become one of the best company's to work for but because of this reason, I can't recommend THG as a company anyone should work at long-term.

    Antwort von The Hut Group

    3. Sep 2018 – Talent Management Representative

    We hear constantly that the people at THG are amazing – everyone is passionate and driven, always looking for new ways to innovate and collaborate across the group. Every day is different and you’ll... Mehr


  6. „Great Company”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - General Manager in Warrington, North West England, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - General Manager in Warrington, North West England, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei The Hut Group gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Look after you and working with great people

    Kontras

    long hours - dont get caught in the trap

    Antwort von The Hut Group

    3. Sep 2018 – Talent Management Representative

    Thank you for your feedback – it’s great to hear that you worked with some great people and THG looked after you whilst you were working for us. We wish you the world of luck in your next endeavour!


  7. Hilfreich (4)

    „Not bad to get your foot in the door”

    StarStarStarStarStar
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Ich habe in Vollzeit bei The Hut Group gearbeitet

    Pros

    Bonuses, good wage, some people are nice, parties, discount on brands

    Kontras

    In the middle of nowhere, management is rubbish, long hours, tight company that doesn't care for it's employees

    Antwort von The Hut Group

    10. Sep 2018 – Talent Management Representative

    We’re sorry to hear that you felt THG doesn’t care for its employees, this is something we’re constantly working on as we want our employees to feel valued and appreciated for all their hard work... Mehr

  8. Hilfreich (14)

    „A cess pit of greed”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Marketing Manager
    Ehem. Mitarbeiter - Marketing Manager
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei The Hut Group gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    - You gain a lot of experience fast (having moved on to a different role I now have so much to offer my new employer)
    - Having a job on your CV from THG will help you get a new position quickly
    - Bonus can be generous - but depends on your manager/ how you're perceived not on your work

    Kontras

    - ZERO communication from senior managers, gossip is rife and any news you do hear is often failed or empty promises
    - Constant restructures, desk/ offices moves and empty promotions lead to chaotic atmosphere
    - People are promoted because of who they know, not because of how they perform
    - Working all hours is expected of you - don't expect to be able to arrive on time/ leave on time - this is frowned upon
    - Bullying is rife because of the 'clique' environment created in beauty - it's not about your work, it's about what you look like/ who you hang out with
    - No formal pay structure - there's huge discrepancies in pay even for people with the same experience and job title.
    - At one point I was on 5k less than a grad I was expected to train when I had years more experience and a better degree
    - Though office environment has improved since move, the parking situation is still a nightmare

    Rat an das Management

    Value your staff more, look closely at your internal comms/ PR and stop acting like children.


  9. „Your Job Is What You Make Of It”

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    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - PPC Manager in Lindon, UT (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - PPC Manager in Lindon, UT (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei The Hut Group (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Billion dollar company. Lots of room to grow within the company, if you can stick it out through the hard times. Trying to dominate the US market in health and fitness and the beauty industry, and has the buying power, and marketing teams to do so successfully.

    Kontras

    Short staffed, but that's due to rapid growth, and slowly changing. Working back and forth with people in the UK can be difficult because of the 7 hour time difference.

    Rat an das Management

    Don't wait very long to hire people. The job market in Utah is really good, and we can lose good potential people who aren't willing to wait months to be hired when there are marketing agencies who'll hire them on the spot. Find the good candidates and hold on to them so we don't have to settle for less in the future.

    Antwort von The Hut Group

    21. Aug 2018 – Talent Management Representative

    Thank you for your feedback, it’s great to hear your experience of what it’s like to work for THG internationally. As you said, due to our rapid growth some of our processes are still evolving but... Mehr


  10. Hilfreich (2)

    „Entreprise aux méthodes et au management dépassés”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei The Hut Group gearbeitet

    Pros

    - Une ligne sur le CV.
    - Aucun process dans l'entreprise - donc on apprend à se débrouiller et proposer des choses
    - Quelques bons profils sont recrutés mais malheureusement, ils ne restent pas.
    - peu de raison de s'investir donc on peut rentrer tôt chez soi.

    Kontras

    - management à l'ancienne très hiérarchisé ; quelques cours de management basics seraient bienvenus,
    - méthodes de travail archaïques - est-on vraiment dans une entreprise multinationale (ou est-ce une PME sans moyen)?
    - pas de processus / procédure en place clair ; désintérêt flagrant du management pour essayer d'améliorer les choses,
    - turn-over important des équipes en dehors du Groupe; perte de l'historique.
    - rabachage quotidien - le salarié est un coût; pas de formation ou d'investissement dans l'humain, On n'essaie même pas de vous retenir.
    - pas ou peu d'investissement dans les systèmes d'information,
    - aucune perpective intéressante d'évolution; pas de rotation des Directeurs ou des Managers qui ne se remettent pas en cause
    - important décalage entre le leitmotiv de l'entreprise (l'excellence) et la réalité opérationnelle
    -pas de culture d'entreprise. Les salariés ne sont pas attachés à l'entreprise.
    - salaires en-dessous du marché.

    Rat an das Management

    Revoir le mode de fonctionnement complet de l'entreprise ou vous vous retrouverez avec une équipe de Direction avec personne à manager.


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