Arbeitgeberbewertungen für Jive Software | Glassdoor.at

Bewertungen für Jive Software

Aktualisiert am 15. Okt 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

3.2
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
41%
Würden einem Freund empfehlen
9%
Befürworten Geschäftsführer
Jive Software CEO Scott Brighton (no image)
Scott Brighton
24 Bewertungen
  1. „Unglaubliche Firma, beweglich im guten Sinn des Wortes. Aufmerksam bei Wachstum und gut für die Angestellten.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Instandhaltungstechniker in Lahr/Schwarzwald
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei Jive Software (Vollzeit)

    Pros

    Ich kann von Zuhause aus auf der anderen Seite der Welt arbeiten. Ich arbeite direkt mit den GROSSEN Unternehmen, werde einbezogen und beeinflusse, wie SIE ihre Arbeit machen.

    Kontras

    Wenn ich etwas falsch mache, geht eine große Seite offline ... aber jeder arbeitet wie wild daran, sie wieder online zu bringen, sogar um 3 Uhr früh.

    Übersetzt aus dem Englischen
    Original zeigen
    Jive Software2014-01-24
  2. Hilfreich (1)

    „Jive is dead, Viva la jive!”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Director of Engineering in Portland, OR
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 5 Jahre bei Jive Software gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Was great, they cared about people

    Kontras

    Now dead, Viva la jive

    Jive Software2019-10-16
  3. „software engineer”

    SternSternSternSternStern
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 

    Ich arbeite bei Jive Software (Vollzeit)

    Pros

    Work culture is good there.

    Kontras

    Money is the only problem

    Jive Software2019-06-12
  4. Hilfreich (1)

    „Once great but the mighty have fallen”

    SternSternSternSternStern
    Ehem. Mitarbeiter - Staff Software Engineer 
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 5 Jahre bei Jive Software gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    * Before the buyout it was my favorite place that I worked

    Kontras

    * After the buyout the company has lost nearly all of the employees that made it great

    Jive Software2019-06-08
  5. Hilfreich (3)

    „"the future of work" - if so, god help us all”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Account Executive 
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Jive Software (Vollzeit)

    Pros

    Certain roles pay very well.

    Kontras

    Worksmart - they will track time spent in different applications, keystrokes, take pictures with your webcam. Some managers barely use it, but don't be surprised if in a weekly 1-1 you have to answer questions like, "why did you spend 3 hours more than the team average in X application?" While they claim to expect nor more, nor less, than 40 hours per week of actual work, you will end up working far more than that.... That's 40 hours in front of your PC. Aurea. Remember that ultimately you work for Aurea. A company whose business model is literally to make bad copies of software and sell them as "less complex" or, "enterprise first" products. It is trying to actually be an innovator with Jive, but i am not optimistic about Aurea's ability to do so. Turnover. Don't get too chummy with your coworkers, odds are they wont be around for long.

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Management below SVP level - keep your resumes updated. It is Aurea, after all. To management above the SVP level - copying other companies and their products have worked so far, why not copy how those companies treat employees? their work culture?

    Jive Software2019-04-04
  6. Hilfreich (1)

    „Unstable Culture - Lots of Turnover”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Account Executive in Remote, OR
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe weniger als ein Jahr bei Jive Software als Vollzeit gearbeitet

    Pros

    High pay. Flexible working hours. Entirely remote. Extensive recruitment testing guarantees you work with an exceptional peer group. If only they would stick around...

    Kontras

    1099. No added benefits. Culture and contracting model don't offer job security. Even as a top performer, there is high risk of sudden contract termination (or changes without warning - mine changed three times!) due to financial or organizational restructuring.

    Rat an das Management

    Offer job security, create stronger leadership and acknowledge your employees strengths/successes.

    Jive Software2019-02-07
  7. „Too many people - not doing too much”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Vice President 
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei Jive Software gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Benefits are good, great offices

    Kontras

    Management doesnt know what they are doing and busy in show off. teams do not work good together.

    Rat an das Management

    replace the management

    Jive Software2019-01-08
  8. Hilfreich (2)

    „Senior TAM”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe bei Jive Software gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    The original Jive had a great culture

    Kontras

    Since Jive was sold, the company went downhill

    Jive Software2018-10-30
  9. Hilfreich (1)

    „Manager”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 3 Jahre bei Jive Software gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Great culture. great people, awesome product.

    Kontras

    Management changes direction. Problem with execution.

    Jive Software2018-09-06
  10. Hilfreich (4)

    „Sales”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Sales Representative in London, England
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei Jive Software gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Great company and culture prior to the acquisition by ESW (parent company) under the umbrella of one of their subsidiaries, Aurea Software. The leadership of ESW/Aurea are bold faced liars and are incapable of telling the truth. I am so grateful to be out of there.

    Kontras

    Everything. If you see ESW or Aurea Software, run the other way.

    Rat an das Management

    Quit because you are far too dishonest to lead people.

    Jive Software2018-09-08
261 Bewertungen gefunden