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Bewertungen für Costa Coffee

Aktualisiert am 15. Oktober 2017
410 Bewertungen

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VollzeitTeilzeit

3,1
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
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Befürworten Geschäftsführer
Costa Coffee CEO Dominic Paul
Dominic Paul
22 Bewertungen

410 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Good Experience”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Pros

    High standards, great training and you meet friends for life.

    Kontras

    It's pretty much impossible to deliver coffee at "Brand Standard". Baristas usually (From my experence) have to find ways to deliver coffee faster.

    If you don't like pressure then perhaps it's not for you, although it's good pressure and if you mess up it's only a coffee and it can be done again.

    Rat an das Management

    Top management don't really care about lower employee when they are the ones running the show, this should be rectified. Pay more also, the margins Costa makes on it's products is crazy and you will hold employees for longer.


  2. „Gets worse every year”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Barista in Halifax, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Barista in Halifax, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Positive Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe in Teilzeit bei Costa Coffee gearbeitet (Über 5 Jahre)

    Pros

    Free drinks all day, discounts on food, generally hires friendly staff

    Kontras

    Targets set to managers force them to squeeze hours, meaning theres frequent gross understaffing, no time to be friendly to customers. Its more factory work than customer service
    One minute late loses 15 mins pay, work over 5 minutes, see no increase in pay

    Rat an das Management

    Reward staff who manage to uphold good customer service despite terrible conditions


  3. „Costa Coffee”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Teilzeit bei Costa Coffee gearbeitet

    Pros

    Good salary, great rewards through feel good points which gives you gift vouchers for certain stores, etc.

    Kontras

    It can be very busy and demanding and as in any customer service jobs, you'll always get rude customers.


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  5. „Working at Costa Coffee as a Barista”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Barista in Sale, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Barista in Sale, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Teilzeit bei Costa Coffee gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    - Usually quite a friendly atmosphere
    - Free food at the end of a shift
    - One free hot drink during the shift
    - The pay is pretty decent
    - Somewhat flexible hours

    Kontras

    - Did not receive coffee making training until 5 months into the job
    - Management insists on following the "rules" to such a degree that it becomes nonsensical in certain situations i.e. being reprimanded for not providing someone with a fork for a Rice Krispie cake
    - If on the end shift, almost always expected to work overtime


  6. „Love it”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Barista in Milton Keynes, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Barista in Milton Keynes, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Teilzeit bei Costa Coffee

    Pros

    Free drinks and 50% of food on shift, 25% of any Whitbread owned company after 3 months of work, rota is generally planned for the next month so there's plenty of time to schedule around work, work never gets boring, most people are lovely to chat to, team is amazing and managers always make sure everyone is ok/happy, my manager was/is very thoughtful and makes sure to ask if work/school balance is ok

    Kontras

    Hard to call in sick, longs hours, on feet all day, sometimes people can be nasty, sometimes stressful

    Rat an das Management

    Keep it up!!


  7. „just pass on this job”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Costa Coffee

    Pros

    really none spring to mind

    Kontras

    long hours, rude belligerent customers,low pay,short staffed shifts


  8. „Barista”

    StarStarStarStarStar
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Ich arbeite in Teilzeit bei Costa Coffee

    Pros

    Challenging
    Friendly co-workers
    Able to build relationships with regular customers

    Kontras

    Constant high intensity work
    Difficult manager (Personal Experience )

    Rat an das Management

    Realise how important your staff are and take complaints seriously


  9. „Costa life”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Store Manager in Blanchardstown (Irland)
    Akt. Mitarbeiter - Store Manager in Blanchardstown (Irland)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Costa Coffee (Über 5 Jahre)

    Pros

    High brand of company, Professional approach to the staff

    Kontras

    Unsatisfactory salary, no bonus for store manager

    Rat an das Management

    Appreciating the work of experienced employees


  10. „Would work there again if the oppertunity came up”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Barista in Inverness, Schottland (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Barista in Inverness, Schottland (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Teilzeit bei Costa Coffee gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Costa coffe is a fantastic company, only the stote I used ruined itm would 100% go back again. Fantastic incentives and great team and job was great, I loved it.

    Kontras

    No chance for extra hours, the store I was in was family run - extremely unfaie to other staff due to favouritism and no room for progressiom

    Rat an das Management

    Dont hire families.


  11. „OK”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Area Manager in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Area Manager in London, England (Vereinigtes Königreich)

    Ich arbeite in Vollzeit bei Costa Coffee (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Big company, lots of roles, benefits and opportunities

    Kontras

    A business that is managed top down


410 von 418 Bewertungen angezeigt
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