Arbeitgeberbewertungen für Costa Coffee | Glassdoor.at

Glassdoor verwendet Cookies um ein optimales Nutzererlebnis zu ermöglichen. Indem Sie fortfahren stimmen Sie unserer Nutzung von Cookies zu. OK | Mehr erfahren

Bewertungen für Costa Coffee

Aktualisiert am 16. Februar 2018
437 Bewertungen

Filter

Filter

VollzeitTeilzeit

3,1
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
Costa Coffee CEO Dominic Paul
Dominic Paul
25 Bewertungen

437 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Good place to work”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Ich habe in Vollzeit bei Costa Coffee gearbeitet

    Pros

    Good place to work if you are interested in coffee. They will provide you with the skills and knowledge about coffees which is very handy if you are interested

    Kontras

    Staff calling in sick so you have to cover them


  2. „Barista”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Barista in Birmingham, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Barista in Birmingham, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Teilzeit bei Costa Coffee gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Free coffee on shift good people to work with - usually a good team

    Kontras

    As a student working part time I couldn't really say there were any cons

    Rat an das Management

    Don't micromanage - people generally work better without a parrot on their shoulder


  3. „Working in Costa Coffee”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Costa Coffee

    Pros

    Is a good experience for a customer service.

    Kontras

    Better not working for a franchise of Costa Coffee.

    Rat an das Management

    After looking to the work environment.


  4. Sind diese Infos hilfreich? Die Community freut sich über jeden Beitrag – Bewertung hinzufügen (anonym)


  5. „Good all round company”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Barista Maestro in Birmingham, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Barista Maestro in Birmingham, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose

    Ich habe in Teilzeit bei Costa Coffee gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    Provided excellent opportunity for development and mobility around the company. Whitbread as a whole looks after its employees with decent perks and above average salary.

    Kontras

    Very performance motivated. Constant performance reviews and targets to reach, you are always monitored and pushed to improve your "numbers".

    Rat an das Management

    You're doing pretty well, don't push your employees too hard - i.e out the door. Continue to offer good perks and you'll keep them!


  6. „Store Manager - Equity high Street store”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Store Manager in Birmingham, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Store Manager in Birmingham, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Costa Coffee gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    Decent bonus structure, free drinks, uniform

    Kontras

    Low pay, long hours, little support from regional management

    Rat an das Management

    Support store managers more and lower expectations


  7. „Costa Coffee, Ballina”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Team Leader in Ballina, Mayo (Irland)
    Ehem. Mitarbeiter - Team Leader in Ballina, Mayo (Irland)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Costa Coffee gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    The kind and understanding customers

    Kontras

    No support from management, area managers etc, bullying tolerated, no fairness and equality shown to employees with regards to using annual leave, if a person books time off yet a more favoured employee books the same period of time off after the previous employee the favoured employee will always be granted the time off over the employee who booked it first, no proper training, no support for a victim of bullying and no bullying procedures implemented, bullying investigations seem to favour the bully forcing the victim to seek employment elsewhere, a closer eye needs to be kept on management as I witnessed first hand management frauding the stock taking process. Staff coming in hungover and being allowed to hide out the back all day getting sick all over the place.

    Rat an das Management

    Better training for staff and more support from area managers. Set up a proper policy on bullying and more importantly, implement it or you'll lose good hard working people and be left with people who bully their way through the day


  8. „Management not the best”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Barista Costa Coffee in Epsom, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Barista Costa Coffee in Epsom, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite bei Costa Coffee (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Meet customers and make coffee which is fun
    Get free drinks and half price food

    Kontras

    Odd hours, with no consistency.
    Management can be unprofessional at times( though this is not the case for all stores, with new management it has got a bit better in my store)

    Rat an das Management

    Be professional
    And give hours which are correct and consistent


  9. Hilfreich (3)

    „Hard work but never boring”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Teilzeit bei Costa Coffee

    Pros

    Working as a barista at a busy Costa Coffee store means that it is never boring. If you can use your initiative, there is always a job that needs doing.

    Kontras

    Being at a busy store can mean it can be very tiring. Additionally, with only 30 minutes break for each 6 hours you work means you can be on your feet for a very long day

    Rat an das Management

    Add more breaks/ stop trying to reduce labour costs


  10. Hilfreich (1)

    „Be prepared to work. HARD.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Barista in Bristol, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Barista in Bristol, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Teilzeit bei Costa Coffee (Über 3 Jahre)

    Pros

    - The teams are generally very friendly, and store management are generally understanding and accommodating
    - The flexibility is ideal for students or teenagers looking for part-time work

    Kontras

    - The continuous reductions in labour budgets mean many stores work on a skeleton staff, meaning if one person calls in sick, that entire day is far harder than it should be for those working.
    - Massive lack of recognition for staff and management in many stores.
    - Irregular shift patterns and lengths (closing at 8 and being in for 6am the next day) can make days feel wasted
    - Very little in terms of progression

    Rat an das Management

    Store Management: I would appreciate more communication & recognition

    Corporate: I've worked in 30+ degree heat for months at a time as we 'couldn't afford new a/c'. I've worked countless shifts where we simply haven't had enough people to maintain store standards when only one person has been sick. Treat your 'brand ambassadors' as people and not slaves.


  11. „Good”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Area Manager in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Area Manager in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Costa Coffee (Über 3 Jahre)

    Pros

    You get to manage your own time. You get quiet a lot of autonomy over the role

    Kontras

    Too many direct reports, more than other companies. Locations can be quiet far and public transport is not great


437 von 447 Bewertungen angezeigt
Filter zurücksetzen