Arbeitgeberbewertungen für Christian Dior Couture | Glassdoor.at

Bewertungen für Christian Dior Couture

Aktualisiert am 03. Dezember 2018
133 Bewertungen

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3,1
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
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Befürworten Geschäftsführer
(kein Bild)
Pietro Beccari
9 Bewertungen

Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Sales Consultant”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Sales Consultant in München, Bayern (Deutschland)
    Akt. Mitarbeiter - Sales Consultant in München, Bayern (Deutschland)
    Empfiehlt nicht

    Ich arbeite in Vollzeit bei Christian Dior Couture (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Gutes Gehalt. Hochwertige Ware. Zentrale Lage

    Kontras

    Zu viele unbezahlte Arbeitsstunden. Keine Struktur. Unwürdige, abwertende, respektlose Behandlung der Mitarbeiter seitens der Führungskräfte. Schlechtes Arbeitsklima.

    Rat an das Management

    Die Assistentin der Storemanagerin zu einer Aggressionsbewältigungstherapie schicken.


  2. „Mehr als Mode”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Christian Dior Couture gearbeitet (Über 5 Jahre)

    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Pros

    Schlagen Leute

    Tolle Marke mit einer tollen Zukunft auf einem wachsenden Markt

    Starke Werte

    Fordernd aber eher fair

    Es steckt mehr dahinter als auf den ersten Blick sichtbar

    Kontras

    Fordernd

    Ziemlich zentralisiert

    Man braucht Zeit, um in die Kultur einzutauchen

  3. „Fun job easy interview”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Christian Dior Couture

    Pros

    Free perfumes
    Engage with customers from all different backgrounds

    Kontras

    Can be repetitive
    Less people are buying from luxury brands so less commision


  4. „Susan”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Christian Dior Couture

    Pros

    Free products good culture allowances

    Kontras

    Wear heels stand whole day


  5. „Professional, structured, ultimate luxury”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Trainee Manager in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Trainee Manager in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Pros

    Coaching, development, networking, salary, team

    Kontras

    Hours, old culture, small environment

    Rat an das Management

    Make time for your people


  6. „Consultant”

    StarStarStarStarStar
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in London, England (Vereinigtes Königreich)

    Ich arbeite in Vollzeit bei Christian Dior Couture (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Great incentives and good pay

    Kontras

    There is a lot of pressure from the company

    Rat an das Management

    Be more understanding of your employees.


  7. „CSR”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Paris (Frankreich)
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Paris (Frankreich)

    Ich arbeite in Vollzeit bei Christian Dior Couture (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Luxury brand, great perks, decent hours.

    Kontras

    Strong disconnect between higher ups and field

    Rat an das Management

    Value your employees

  8. „An absolutely rotten, greedy company!”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Management in New York, NY (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Management in New York, NY (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Christian Dior Couture gearbeitet (Über 10 Jahre)

    Pros

    Pay is slightly above industry standard. This is literally the only pro. Everything else about this company, the people at the top who run it, and the people who work for those people is absolutely horrid.

    Kontras

    The entire company, from the top down to the store level, is extremely poorly ran. There are no standard operation procedures put into place for retail stores, resulting in disorganization, poor employee performance, poor sales, poor customer service, and a multitude of other things. I've been in high-end retail for over 25 years and worked for several other well known fashion houses and Dior has been, by far, the absolutely worst company, in every single aspect that I have ever seen or heard of in the high-end retail world. I now know why the manager before me at my store literally walked out, quitting without notice after just a couple of months. There is no work/life balance, you're paid for 37.5 hour work weeks yet expected to work 60+ hour work weeks. The company also leaves positions open for month and even sometimes years, putting a strain on the entire store and subsequently creating the most miserable, depressed, and upset sales/store staff I have ever seen.

    Rat an das Management

    Provide quality training for managers and associates. Better yet, provide quality training for your HR and various regional managers and VP's. NO ONE in this company has barely a clue what they're actually doing. You get told when you start with the company to "go with the flow and run your store the way that works best for you (within reason)," yet months and months later you get reprimanded for doing things incorrectly. Provide upfront proactive coaching to all employees. Don't wait ten months to correct someone who has been unknowingly doing something slightly incorrect. Don't reprimand any employee for a one-off mistake that made six months ago--seriously never in my career have I seen this happen. The employee doesn't usually even reminder the situation at this point. A passive aggressive approach to running a retail establishment is never a good idea. Stop the overly corporate, high-school like mentality of "write-up's" for employees. Mistakes are made and we're all human; allow managers to sit down with employees and provide coaching and allow them the opportunity to explain to their staff a better way to correct any short comings instead of handing them a piece of paper with an unnecessary list of drawn out "policy" and sitting them down and reprimanding them like they're a high school student. The concept of verbal, written and final warnings needs to go back to the 1980's where most other companies left them. If this company insists on having this as their means of coaching by discipline then issue warnings in a timely manner after incidents happen instead of waiting months and months to do so. This is not only bad for the manager and employee but it also makes the company look bad in the eyes of any third parties. There are many of Dior's retail locations that are not making money because of the various reasons I listed. Providing quality training is the first step to reduce instances of employees making mistakes. Without this happening, the company will continue to decline; both monetarily and in terms of their reputation amongst current and prospective future employees. It's already pretty well known in the world of high-end retail that Christian Dior is, for lack of a better phrase, a hot mess. You can't recruit true talent when you've allowed the powers that be to continue to build upon a poor reputation. Also another extremely great idea, that you wouldn't have to point out to any other company of this caliber, but train your upper management and HR properly in regards to local and federal laws. Hold them accountable when they create and/or allow the creation of situations that open the door for the company to face a potential loss. This is unnecessary and just another example of sad state of affairs in regards to Dior's culture and values.


  9. „Sales associate”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Sales Associate in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Sales Associate in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Christian Dior Couture (mehr als ein Jahr)

    Pros

    A LVMH Group Company
    A Very important Maison

    Kontras

    The Salary is not high and they could improve the career opportunities


  10. „Need to improve”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Sales Associate in Melbourne (Australien)
    Akt. Mitarbeiter - Sales Associate in Melbourne (Australien)
    Empfiehlt nicht
    Positive Prognose

    Ich arbeite in Vollzeit bei Christian Dior Couture (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Hands-on Sales Experience. Generous discount for outdated products.

    Kontras

    Long working hours. Lack of training. Lack of diversity.

    Rat an das Management

    Christian Dior needs diversity