Arbeitgeberbewertungen für Castrol | Glassdoor.at

Bewertungen für Castrol

Aktualisiert am 18. Jun 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

54 Bewertungen gefunden

3.5
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
60%
Würden einem Freund empfehlen
64%
Befürworten Geschäftsführer
Castrol CEO Michael Hansen
Michael Hansen
12 Bewertungen
  1. „Regional manager”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe bei Castrol gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Good working environment and culture is good

    Kontras

    No long term strategy in B2B

    Rat an das Management

    B2B challenges are different than b2c

    Castrol2019-06-18
  2. „Good Compnay”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Area Manager in Mumbai
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei Castrol (Vollzeit)

    Pros

    Good company, good pay scales.

    Kontras

    Lots of pressure in the system

    Rat an das Management

    keep sales staff rotation to other roles as well

    Castrol2019-05-29
  3. „Good pay/conditions but lots of restructuring”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Negative Prognose

    Ich arbeite seit mehr als 8 Jahren bei Castrol (Vollzeit)

    Pros

    Good pay and bonus & share scheme. Private medical cover. Open to flexible working where practicable.

    Kontras

    The business re-structures far more often that most organisations, bringing high levels of stress.

    Rat an das Management

    Need to be able to articulate a mid- to long-term strategy and direction for the business.

    Castrol2019-05-28
  4. „Head of Customer Operations”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Head of Customer Operations in London, England
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 8 Jahren bei Castrol (Vollzeit)

    Pros

    Strong Brand, Experienced People, Good relationships with major partners

    Kontras

    Slow to change, old boys network, not keeping up with technology & social changes

    Castrol2019-05-03
  5. „Trade Marketing Manager”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Trade Marketing Manager in Teheran, Tehran
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei Castrol (Vollzeit)

    Pros

    They are honest and professional. Make a good relationship with its employees. The amazing working atmosphere. Nice colleagues.

    Kontras

    They are paying a monthly base. Also, they are working in a different time zone.

    Rat an das Management

    Open a new office in Toronto. :)

    Castrol2019-03-25
  6. „High One Team Value”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Jakarta

    Ich habe für mehr als 3 Jahre bei Castrol gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    It's a very family like environment, good people and supportive

    Kontras

    too much analysis over and over that's sometimes not being used

    Castrol2019-03-24
  7. Hilfreich (1)

    „Constant Change and Little to No Advancement Opportunities”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Territory Sales Manager in Los Angeles, CA
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 8 Jahren bei Castrol (Vollzeit)

    Pros

    Wages and Benefits Strong products Brand recognition

    Kontras

    Constant Change, reorganizations every two years Management is very disconnected with customership Little to no pathways for career development or internal advancement Cronyism is rampant, got to be a buddy to receive career growth Regionally biased only focused on North Eastern region of the US

    Rat an das Management

    Create more roles, stop cutting roles Invest in developing you people, stop playing favorites and promote on performance

    Castrol2018-11-06
  8. „Castrol oil UK & Ireland——sales opportunities”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Dublin, Dublin

    Ich habe für mehr als 10 Jahre bei Castrol gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Contract of employment is usually clear and fair

    Kontras

    Usual back stabbing of “ colleagues” can become really tiresome

    Castrol2018-09-25
  9. „A good company to work with”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite bei Castrol (Vollzeit)

    Pros

    Good work life balance in company

    Kontras

    Too slow in terms of professional growth

    Rat an das Management

    Be bold

    Castrol2018-09-08
  10. Hilfreich (5)

    „Beatings will continue until morale improves”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Operations in Wayne, NJ
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 8 Jahre bei Castrol gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    None. You should only go there if you are 1000% desperate for a job and are either the dumbest or most politically, savvy sociopath you know.

    Kontras

    Grossly miss-managed by foreigners who are running the place into the ground. The best talent left so you'll work for people who hate Americans and Americans who are so dumb they're actually smart as they have figured out a way to not work rather spend their day fooling the foreigners. They also love to bully anyone who threatens their game. There was a reorg a few years ago that didn't eliminate enough dead weight... and moved the worst performers into global roles. So especially watch out for anyone who reports to a manager in a different country - they are the worst. The company over stresses tattling on each other but at least if you don't like your coworkers you can make up false claims about them and have them investigated. Don't worry. You'll be protected and the company wont be around much longer anyway. Everyone spends their day writing power point presentations since no one is allowed to actually do anything. And if you think you can beat this system and help them grow, you're wrong. They'll smell you coming a mile away. I almost forgot the best part - they didn't meet last year's financial targets so they doubled this year's. Makes sense. I'm settling nicely into my new job watching paint dry. Couldn't be happier with my choice to leave.

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    There's no plan to maintain let alone grow the business. Its a real shame you've managed to kill what was once a strong American and global brand.

    Castrol2018-06-09
54 Bewertungen gefunden
</>Einbinden