Arbeitgeberbewertungen für British Heart Foundation | Glassdoor.at

Glassdoor verwendet Cookies um ein optimales Nutzererlebnis zu ermöglichen. Indem Sie fortfahren stimmen Sie unserer Nutzung von Cookies zu. OK | Mehr erfahren

Bewertungen für British Heart Foundation

Aktualisiert am 09. Jänner 2018
157 Bewertungen

Filter

Filter

VollzeitTeilzeit

3,5
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
British Heart Foundation Chief Executive Simon Gillespie
Simon Gillespie
37 Bewertungen

157 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „employee”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei British Heart Foundation gearbeitet

    Pros

    good communication, best customer service, best experiences

    Kontras

    everything was find also no down said


  2. „sales assistant”

    StarStarStarStarStar
    • Karrieremöglichkeiten
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht

    Ich arbeite in Teilzeit bei British Heart Foundation

    Pros

    lovely volunteers , lovely customers

    Kontras

    Hardly any training but expect from you to know everything in short time

    Rat an das Management

    you should give proper training


  3. Hilfreich (1)

    „Avoid”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Assistant Retail Store Manager
    Ehem. Mitarbeiter - Assistant Retail Store Manager
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei British Heart Foundation gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Volunteers are lovely, the discounts good and you help a great cause

    Kontras

    Area Managers are very stuck in their ways, unwilling to take on feedback/suggestions.

    Complaints about staff are ignored if the area manager happens to like the staff member more than the upper management of the store.

    Many of the current staff have been in the company for more than 10 years so are stuck in outdated inefficient ways.

    Company is open on Sundays and bank holidays: all other charities aren't open on these days are they are too quiet and ineffective.

    Volunteers will often be ignored for paid roles.

    Company will take but never give.

    Company policy on bereavement is insulting and disrespectful (ironically).

    No effort on the upper managements part to bring in younger staff with fresh ideas.

    Training should be at the specific store to help induct employees to the particular environment.

    Will ruin the charity for anyone who works for them.

    Rat an das Management

    Ignore the politics of the work place (especially if you complain and it goes no where like i had previously)

    Give stores more resources, the company is incredibly profitable and while it is a charity having more paid staff would bring in fresh ideas and allow stores to not rely on transferring stock between stores to be effective.

    Give volunteers more paid opportunities, for a company that often brags about how hard working and fairly the volunteers are being treated; often the volunteers who may work even harder than certain staff will be overlooked for new staff.

    Key decisions are made by certain area managers without consulting the staff (such as replacement assistant store managers)

    Area managers will often ignore the request to listen to your feedback when you leave.


  4. Sind diese Infos hilfreich? Die Community freut sich über jeden Beitrag – Bewertung hinzufügen (anonym)


  5. „BHF Review”

    StarStarStarStarStar
    Akt. Mitarbeiter - Volunteer Shop Assistant
    Akt. Mitarbeiter - Volunteer Shop Assistant
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose

    Pros

    Opportunity to be a part of a team that works for a good cause.

    Kontras

    It is a voluntary role.


  6. „Sales Assistant”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe in Teilzeit bei British Heart Foundation gearbeitet

    Pros

    Meet wonderful people in the shop.

    Kontras

    The managers get paid, the ones below them don't.


  7. „British Heart Foundation Volunteer”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Volentary Warehouse Assistant in Falkirk, Schottland (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Volentary Warehouse Assistant in Falkirk, Schottland (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose

    Ich habe in Teilzeit bei British Heart Foundation gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    Very easy to apply to, great staff, very flexible with volteering hours

    Kontras

    When I was there, the warehouse wasn’t in the best state


  8. „Great experience and friendly managers”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Pros

    Great entry into retail, selling menswear, womenswear, home and books. And you get discounts for everything and first picks.
    Great entry into visual merchandising.
    There is a variety of customers.

    Kontras

    There are quite a few thieves to deal with and often you will be working the shop floor by yourself.

    Rat an das Management

    Get some security


  9. „review”

    StarStarStarStarStar
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Ich habe in Teilzeit bei British Heart Foundation gearbeitet

    Pros

    i loved it as i gave back to the community

    Kontras

    there were none - its a charity


  10. „RUBBISH COMPANY TO WORK FOR”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Ich arbeite in Teilzeit bei British Heart Foundation

    Pros

    Great volunteers
    Friendly atmosphere
    Discount on donated stock
    Allowed to look through before goes on sale
    Flexible hours
    Kitchen and toilet on site

    Kontras

    Horrible boss who has favourite volunteers and isn't afraid to let you know which they are
    Sexual references constantly given even when the time and place doesn't call for it
    Manager that constantly nags you about time-keeping even if you are a volunteer
    A freezing cold work place - 4 layers of clothing required some days
    Manager who will not take Area Manager's advice and says "no" even when the AM is trying to help
    Expected to start work the minute you get through the door even if you haven't even taken your coat off
    Kitchen disgusting some days and no-one wants to clean it.
    No-one can be bothered to change the toilet roll so just puts the new one on top of the holder

    Rat an das Management

    TREAT ALL VOLUNTEERS EXACTLY THE SAME!


  11. „Good in theory...”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Volunteer in Bournemouth, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Volunteer in Bournemouth, England (Vereinigtes Königreich)

    Ich habe in Teilzeit bei British Heart Foundation gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    -You get to learn about the POS system.
    -Great for learning about phone call bookings and keeps you organised.

    Kontras

    -Learning experience on the job isn't great.
    -They don't teach you to use the tills.


157 von 187 Bewertungen angezeigt
Filter zurücksetzen