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Bewertungen für Aviva

Aktualisiert am 14. Juli 2018
533 Bewertungen

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VollzeitTeilzeit

3,4
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Befürworten Geschäftsführer
Aviva Group CEO Mark Wilson
Mark Wilson
192 Bewertungen

533 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Langsame und träge Firma mit schlechter Führung”

    StarStarStarStarStar
    Ehem. Mitarbeiter - Risk Officer
    Ehem. Mitarbeiter - Risk Officer

    Ich habe in Vollzeit bei Aviva gearbeitet (Über 3 Jahre)

    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Pros

    Unterstützendes Elternteil mit weltweitem Profil

    Kontras

    Schlechte Führung und Kostenmanagement


  2. „Fantastic company to work for - joining as an apprentice.”

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    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Junior Data Scientist in Norwich, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Junior Data Scientist in Norwich, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Aviva (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Great company with a really strong ethos, focus currently is very high on wellbeing. Frequent free fruit, wellbeing rooms etc. I've joined as an Junior Data Scientist and greatly enjoying my time with the company. Great flexibility, e.g. working from home or office with flexible working hours. 'Stupid rules' department who look into anything that should be changed, which is refreshing and ambitious.

    Kontras

    'Frozen middle layer of senior-management', strong constraints in place for things like IT which can sometimes be counter-intuitive.

    Rat an das Management

    Reduce the middle-layer and complexity of making internal decisions

  3. „Data Management Executive”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Junior Data Scientist in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Junior Data Scientist in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose

    Ich arbeite in Vollzeit bei Aviva (mehr als ein Jahr)

    Pros

    good work/life balance
    good employee benefits
    Friendly work environment

    Kontras

    Struggled to find opportunities to further career internally


  4. „Good”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Operations Executive in Dublin, Dublin (Irland)
    Akt. Mitarbeiter - Operations Executive in Dublin, Dublin (Irland)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Aviva (Über 10 Jahre)

    Pros

    Fair, understanding, and working fun and relentless

    Kontras

    UK involvement, expense focus and unrealistic expectations

    Rat an das Management

    None


  5. „Strategy spot-on, inclusive culture but...”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Marketing in Norwich, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Marketing in Norwich, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Aviva (Über 10 Jahre)

    Pros

    Some great people, clear and confident strategy, pay pretty well, good benefits, open and people orientated

    Kontras

    MD of the digital business hasn’t got the memo about treating people with respect, not good at retaining best staff

    Rat an das Management

    Focus on the strategy, don’t overspend just because business is doing well, keep a check that everyone is on-board


  6. „High level snapshot”

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    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Aviva (Über 10 Jahre)

    Pros

    A worlwide insurer; it changed a lot latest, trying to allign it’s strategy to the other industries trends.

    Kontras

    Insurance it’s a conservative industry; they can’t change people and approach from today to tomorrow.


  7. „Rolls-Royce of call centers”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Bishopbriggs, Schottland (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Bishopbriggs, Schottland (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Aviva gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Salary - Starting at £17k, with the opportunity to progress to £22k. No sales targets, just a focus on quality customer service, developing your skills and some stats.

    Overtime - Common for time and a half to be offered depending on business needs, also double time available normally after any IT errors or something obscure impacting customers.

    Role development opportunities - If you stay with the company you will get opportunities in time to do: coaching and mentoring, training, projects, working groups e,g healthy heroes, up-skilled to multiple products. As well as secondment opportunities including: management, underwriting, fraud investigation, service etc.

    Team Leaders - They are consistently helpful; focusing on how you can improve and learn from previous experiences rather than criticism. Keen to help you out with other issues such as HR, annual leave, transfers etc.

    Pension - Employers contributions is one of the best I've came across which is up to 14% depending on your contribution.

    Discounts - 20% off your first staff policy, then 40% off other policies. You also get a friends and family discount giving them up to 20% off.

    Senior Management - They listen and act on feedback whilst balancing business needs, they proactively ask for our feedback to improve the experience for customers and staff. They are honest with us giving us straight answers and saying no with an explanation with why not. They also act in alignment to the company values.

    Customer Focus - Business leaders are proactively seeking and developing the customer experience such as dealing with blockage suggesting solutions and improvements and coming up with different ways to do things. Makes your life easier when the company cares about customers.

    Weekend shifts - Limited to two every six weeks.

    Flexibility - There are options to swap shifts somewhat easily, and annual leave is all digitized so you can see whats available and submit it easily in advance.

    Kontras

    Discrimination - The company has the view that's its acceptable to discriminate in order to become more diverse, this comes in the form of "diversity shortlists" where protected characteristics are factored into if someone gets interviewed. I'd rather an employer who hires on merit rather than diversity.

    It's a call center - Personally I find them boring as i'm not challenged enough, i'd rather be on the graduate scheme than on the phones.

    Rat an das Management

    Keep doing what your doing, from team leaders all the way to Mark Wilson you've got the right culture, values, vision and actions.

    Review the "diversity shortlists" focus on creating an environment which will encourage the diversity you want to see which you largely do rather than taking the sledgehammer approach. James Damore’s memo to Google has the type of solutions which would be more appropriate. At the end of the day you're running a business not a focus group.

  8. „Controls Testing”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Ich habe in Vollzeit bei Aviva gearbeitet

    Pros

    Generally good experience and friendly people

    Kontras

    nothing major, but it is large corporation so a lot of unnecessary sturcture


  9. „Senior Actuarial Analyst”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Senior Actuarial Analyst in Warschau (Polen)
    Akt. Mitarbeiter - Senior Actuarial Analyst in Warschau (Polen)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Aviva (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Development, good salary, interesting projects

    Kontras

    Too much "corporate culture", unfriendly HR actions


  10. „Agency manager”

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    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Relationship Manager in Bengaluru (Indien)
    Akt. Mitarbeiter - Relationship Manager in Bengaluru (Indien)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Aviva (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Good place to work employment friendly nature

    Kontras

    Good overall nothing of cons good

    Rat an das Management

    Nothing


533 von 602 Bewertungen angezeigt
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