Arbeitgeberbewertungen für Alzheimer's Society | Glassdoor.at

Bewertungen für Alzheimer's Society

Aktualisiert am 06. Oktober 2018
54 Bewertungen

Filter

Filter

VollzeitTeilzeit

3,6
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
Alzheimer's Society Chief Executive Jeremy Hughes
Jeremy Hughes
27 Bewertungen

54 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Generally good”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Alzheimer's Society gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    TIme off in lieu policy for overnight stays

    Kontras

    Some poor management and culture


  2. „A well-balanced organisation”

    StarStarStarStarStar
    Ehem. Mitarbeiter - Communications in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Communications in London, England (Vereinigtes Königreich)

    Ich habe in Vollzeit bei Alzheimer's Society gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Interesting projects, proactive teams, friendly place

    Kontras

    Changes within teams and uncertainties

  3. „Great organisation”

    StarStarStarStarStar
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Alzheimer's Society

    Pros

    Strong brand, clear mission and really lovely staff with lots of opportunity to get involved in volunteering.

    Kontras

    Not much room for progression and it is a charity so you find that some people stay in the organisation when they should have moved on years ago.


  4. „Too corporate”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Alzheimer's Society gearbeitet

    Pros

    Many friendly staff
    Room to progress

    Kontras

    Very hierarchical
    Very few bonuses or perks
    Little opportunity to network with other teams
    Too corporate

    Rat an das Management

    Reduce numbers of management and create more consistency amongst wages


  5. „Excellent Employer, however the salary are not very good.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Alzheimer's Society gearbeitet

    Pros

    Excellent training, good Pension, 35hr per week, nice people to work for, very supportive.

    Kontras

    Service Manager and DSM manager Salaries poor.

    Rat an das Management

    Improve salaries for middle management and you may retain staff.


  6. „Disillusioned”

    StarStarStarStarStar
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Ich arbeite in Vollzeit bei Alzheimer's Society

    Pros

    Supporting people affected by dementia to understand their diagnosis and live well with the condition. Work in the communities to raise awareness and remove the stigma.

    Kontras

    People have said they need services such as Dementia specific Advocacy, Community support workers, Home Support and Day Care which under the new strategy will all be closed. The new 5 year strategy is heavily dependant on volunteers which is very ambitious and unlikely to succeed as historically the volunteer base is really low and continually fluctuates. Centrally based staff making decisions on service delivery don't have front line experience and probably have never met someone with a diagnosis of dementia. If they have done, it's a complete revelation ! Remember Kitwood, 'If you've met one person with dementia, you've met one person with dementia......


  7. „Great place to work (if you're in the right team)”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Manager in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Manager in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Alzheimer's Society (Über 8 Jahre)

    Pros

    Fantastic cause, exciting and ambitious vision, great office, inspirational volunteers, good level of pay, good extra-curricular social scene

    Kontras

    Sometimes change isn't handled very well, some people find it difficult to progress within the Society and have to find progression elsewhere, no performance related pay/pay bands

    Rat an das Management

    Reduce brain drain and losing experienced staff members by encouraging them more to stay- many people get fed up and find fewer and fewer reasons to stay.

  8. „Project Manager”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Alzheimer's Society gearbeitet

    Pros

    Diversity of projects, good training opportunities

    Kontras

    Internal politics and no options to step up


  9. „High Turnover rate”

    StarStarStarStarStar
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Ich arbeite in Vollzeit bei Alzheimer's Society

    Pros

    Benefits are great
    Friendly HR
    Nice view of CN Tower

    Kontras

    Located in a messy neighborhood with construction


  10. „Leading charity with excellent ambitions!”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Fundraiser in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Fundraiser in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Alzheimer's Society (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Leading the charity sector thanks to it's innovation and ability to push boundaries
    Large fundraising team with a wealth of experience

    Kontras

    Lazy line management that went under the radar for too long

    Rat an das Management

    Better line management and an understanding of the importance of development and progression to enhance people's career's within the Society. Each time progression was attempted, it was always blocked and no real explanation given or opportunities to grow experience and knowledge to help with progression. Have chosen to leave the Society due to this reason, as there was no real pathway for Community Fundraiser's to progress into a management role


54 von 60 Bewertungen angezeigt
Filter zurücksetzen