Arbeitgeberbewertungen für APCO Worldwide | Glassdoor.at

Bewertungen für APCO Worldwide

Aktualisiert am 15. Juli 2018
139 Bewertungen

Filter

Filter

VollzeitTeilzeit

3,6
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
(kein Bild)
Brad Staples
32 Bewertungen

139 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Hohe Lernkurve, nettes Team aber Überstunden werden erwartet, schlechte Bezahlung”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Trainee in Berlin (Deutschland)
    Ehem. Mitarbeiter - Trainee in Berlin (Deutschland)
    Empfiehlt
    Positive Prognose

    Ich habe in Vollzeit bei APCO Worldwide gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Sehr früh sehr viel Eigenverantwortung, wenn man möchte
    Viel direkter Kundenkontakt auch für Einsteiger
    Kontakt mit Kunden, politischen Stakeholdern aus unterschiedlichsten Bereichen
    Nettes Team

    Kontras

    Regelmäßige Überstunden werden erwartet
    Schlechte Bezahlung (zumindest für niedrigere Level)
    Nichts für schüchterne Persönlichkeiten
    Interne Konflikte werden nciht gut gemanaged

    Rat an das Management

    Besseres Management von internen Konflikten


  2. „Proceed with caution”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei APCO Worldwide gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    -- A good reputation in the D.C. public affairs scene, and a decent roster of clients

    -- Opportunities to travel, especially if you are Junior level and don't mind long days and late nights

    -- In general, Junior to mid level employees are nice, and try to fuel a friendly culture

    -- Decent brand name recognition -- people in the industry know about APCO, and there is good global recognition especially in Asia and the Middle East

    -- Upper level management tries to integrate opportunities for career growth at a junior level ( work abroad opportunities, for instance)

    Kontras

    -- HR is extremely disorganized and off-putting

    -- The caliber of clients is poor compared to top firms such as Edelman or Ketchum. There is not much for growth unless you want to essentially work on The Hill forever. If you want to do PR/comms for random trade associations, this is the have for you.

    -- Favoritism by upper level management -- certain people get promoted year after year, while others who deserve to be promoted get lost in the mix

    -- Long hours and no work life balance. People think it's normal to be at the office until 8 or 9pm everyday. Most people work while on vacation and expect you to do the same.

    Rat an das Management

    There's a reason you have had a major turnover problem in recent years. Look internally to figure out why you can't retain top talent.

  3. Hilfreich (1)

    „Account Coordinator”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Washington, DC (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Washington, DC (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Teilzeit bei APCO Worldwide gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Nice salary compensation and work time

    Kontras

    stressful environment sometimes since it's a public relations agency


  4. Hilfreich (2)

    „Not what it used to be.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Vice President in Washington, DC (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Vice President in Washington, DC (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei APCO Worldwide gearbeitet (Über 10 Jahre)

    Pros

    APCO is one of only two top communications agencies that are independent (not owned by a holding company). The client base is wide and high-quality. There are great people, particularly at the junior and mid-levels. Good reputation in the industry.

    Kontras

    Agency management was just not working during my last five years - they over-promise and under-deliver, setting expectations and disappointing employees. Earning pressure is very high - and yet very expensive senior counselors who don't bring in business and unprofitable global offices remain. Extensive layoffs in the last three years at the headquarters office have created bandwidth and morale issues. The culture changed quite a bit over the last several years - and not for the better.

    Rat an das Management

    Be truthful with people - be sure you intend to do what you promise. Recognize the value in all levels of staff - including not just junior and mid-level folks but also experienced, senior leaders. Cut costs in the right ways - and not by laying off perfectly productive, high-quality employees.


  5. „N/A”

    StarStarStarStarStar
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Ich habe in Vollzeit bei APCO Worldwide gearbeitet

    Pros

    Awesome company to work at.

    Kontras

    No cons. Awesome benefits and pay


  6. „A great place to work at”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - IT Associate
    Ehem. Mitarbeiter - IT Associate
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei APCO Worldwide gearbeitet (Über 5 Jahre)

    Pros

    Freedom to think and flexible working hours.

    Kontras

    Different time zones makes it very challenging to switch off.


  7. Hilfreich (1)

    „Tread carefully...”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Washington, DC (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Washington, DC (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei APCO Worldwide gearbeitet

    Pros

    - Great office
    - Comprehensive benefits
    - Top leadership is engaged and competent
    - Global community
    - Big clients, big budgets
    - Opportunity to travel if you're on the right teams
    - Flat organizational structure
    - Incredible group of high-profile advisors
    - Great in-house research and creative teams
    - Really smart staff
    - Cultural exposure

    Kontras

    - Terrible work/life balance
    - Mid-level management is too stressed and overworked to care about the people they manage
    - Mid- and upper-level management is extremely disorganized
    - Employees come to the office sick all the time because the workplace culture has made them feel like they can't work from home for a day
    - As far as mid-level management is concerned, if you're not at your desk, you might as well not be working at all
    - This company will work junior staff into the ground with little regard for their well-being
    - Lots of false promises from upper-level management
    - Low pay for junior staff
    - HR department is a complete mess and constantly mishandles cases
    - More turnover in the last few years than usual, and HR is slow to hire, which results in teams being stretched for resources and overworked

    Rat an das Management

    Hire more mid-level managers. Pay attention to what's going on with your junior staff. Be realistic about the utilization/billability numbers you're asking for. Do SOMETHING about your HR department. Try to make the workplace culture healthier--throwing weekly pizza and beer parties isn't the answer.

  8. „Great learning experience”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Associate Consultant in Dubai (Vereinigte Arabische Emirate)
    Ehem. Mitarbeiter - Associate Consultant in Dubai (Vereinigte Arabische Emirate)
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Pros

    Good atmosphere and Interesting work.

    Kontras

    The bottom line can be more important than employee satisfaction / retention in some cases.


  9. „APCO Worlwide Project Consultant”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Project Consultant in New York, NY (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - Project Consultant in New York, NY (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei APCO Worldwide (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Opportunity for growth, smart coworkers, great culture

    Kontras

    Over worked and under paid

    Rat an das Management

    Listen more to what prospective employees want to work on and promote people on merit not based on review cycle


  10. „Good variety”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei APCO Worldwide (Über 3 Jahre)

    Pros

    Good variety. Nice staff and above average salary and benefits.

    Kontras

    Nothing significant to report really


139 von 186 Bewertungen angezeigt
Filter zurücksetzen